Reynolds, Gretchen: Kuntoilu 2.0

Tiedätkö TODELLA, miten kunto kohenee? Hyviä uutisia: 20 minuuttia liikuntaa viikossa riittää - jos tavoitteesi on vain elää pidempään. Jos taas haluat kunnon kasvavan, silloinkin 20 minuutin treeni tepsii paremmin kuin parin tunnin lönkyttely. Tosin ne 20 HIIT-minuuttia ovatkin sitten silkkaa tuskaa. Kuntoilu 2.0 kumoaa liikuntaan liittyviä myyttejä yleistajuisesti ja vetävällä otteella. Tiesitkö, että venyttely ennen treeniä alentaa suorituksen tehoa? Tai että jäähdyttely on hyödytöntä, eikä hierontakaan edistä lihasten palautumista. Unohda myös tankkaus ja kalliit urheilujuomat - kaakao ajaa saman asian. Vinkkien ja ohjeiden avulla pystyt soveltamaan käytäntöön liikuntatutkimusten tuloksia - onpa tavoitteesi sitten rikkoa ennätyksesi maratonilla tai vain reippailla pururadalla.

       
   

Norberg, Ulrica: Joogaa vartti päivässä

Näppärä ja selkeä joogakirja kannustaa ujuttamaan joogan jokapäiväiseen elämään - jo vartti päivässä pitää yllä riittävän liikkuvuuden, lihasvoiman, aineenvaihdunnan ja virkeyden. Kirjan alussa on esitelty kattavasti kaikki tavallisimmat asanat, ja lopussa liikkeistä on koostettu seitsemän erilaista ohjelmaa. Ohjelmat on lajiteltu sen mukaan, mihin kehonosaan tai -toimintoon ne eniten kohdistuvat: selkäranka, jalat ja lantio, rintaranka, lihasvoima ja energisyys, tasapaino sekä hengitys ja rauhoittuminen. Kuhunkin ohjelmaan kuluu aikaa vain 15 minuuttia! Selkeät kuvasarjat ja sanallinen selostus auttavat aloittelijankin mukaan, ja kokeneempi saa haastetta räätälöimällä ohjelmista juuri itselleen sopivan yhdistelmän.

       
   

Kaikki kuntosaliharjoittelusta

Kirja sisältää nimensä mukaisesti kaiken oleellisen tiedon, jonka tarvitset kehittääksesi kehostasi voimakkaamman, lihaksikkaamman, kiinteämmän ja suorituskykyisemmän. Kirja sisältää muhkean lukupaketin ihmiskehon rakenteesta ja toiminnasta, lihaskuntoharjoittelun perusteista sekä erikoistekniikoista, treenaamista ja palautumista tukevasta ravitsemuksesta ja lisäravinteista sekä tuloksekkaan harjoittelun ohjelmoinnista. Valtava liikepankki sekä liike- ja ohjelmavariaatiot eri tavoitteisiin tähtääville harjoittelijoille ovat kirjan toiminnallista ja helposti käytäntöön vietävää antia. Lisäksi kirja sukeltaa erilaisten harjoitusmenetelmien ja tehokeinojen maailmaan. Tämä kirja ei ole suunnattu aloittelijoille, vaan niille, jotka haluavat tietää enemmän, harjoitella optimaalisemmin sekä saavuttaa parempia tuloksia lihaskuntoharjoittelulla!

       
   

Lignell, Raakel: Raxun rinnalla

Kulttuurin monitoiminainen Raakel Lignell paneutuu uudessa kirjassaan ravitsemuksen asiantuntijan Patrik Borgin kanssa painonhallinnan salaisuuksiin. Aito ja rehellinen Raxu jatkaa lukijoiden kanssa niin elämänsä huippuhetket kuin mahalaskutkin. Vaativa elämäntaparemontti on takana, ja nyt on aika syventyä siihen, miten uudesta kevyemmästä ulkomuodosta tulee pysyvä. Luvassa on kullanarvoisia vinkkejä hyvään oloon ja jaksamiseen arjen pyörityksessä sekä 25 Raxun suosikkireseptiä, joiden toimittamisesta vastaa Teresa Välimäki.

       
   

Striano, Philip: Juoksu : anatomia

Juoksu - Anatomia on yksityiskohtainen harjoitusopas juoksijoille. Se sisältää kattavan treeniohjelman, joka on laadittu vahvistamaan ja venyttämään juostessa ja hölkätessä käytettäviä lihasryhmiä. Aluksi keskitytään venytyksiin, jotka toimivat lämmittelynä ennen juoksua ja jäähdyttelynä sen jälkeen. Sitten huomio suunnataan juostessa käytettäviin päälihasryhmiin - etureisiin, takareisiin, pakaroihin ja lonkan koukistajiin - sekä toissijaisiin lihasryhmiin, jotka tukevat ja tasapainottavat kehoa. Jokaisen harjoitteen ohessa on todenmukaisia anatomisia kuvia, jotka havainnollistavat kohdelihasryhmät. Kuvitetut yksityiskohtaiset ohjeet auttavat suorittamaan liikkeet oikein. Ohjeiden oheen on liitetty myös hyödyllisiä vinkkejä huomionarvoisista ja vältettävistä seikoista.

       
   

Valasti, Kirsi & Vuorimaa, Timo: Lentoa juoksuun

Huippuosaajien kattavassa juoksukirjassa yhdistyvät tiede, kokemus ja tavoitteellisuus. Harrastaja haastetaan avarakatseisuuteen ja valmiuteen oppia ja kokeilla uutta. Kirjan opeilla käsityksesi juoksusta nousee aivan uudelle tasolle. Hyvän harjoittelun kulmakivien lisäksi kerrotaan mm. taloudellisesta juoksutekniikasta, selvitetään maastoja mäkijuoksun salaisuudet sekä naisjuoksijan vahvuudet ja annetaan monipuolisia harjoitusohjeita mailerin matkoista maratoniin. Kirja vastaa juoksun isoihin kysymyksiin: onko jokaisesta juoksijaksi, miten harjoittelu puree ja minkälainen on hyvä tossu? Miten kehittyä ja välttää urheiluvammat?

       
   

Keränen, Katja: Kunnon vuodet

Miten liikkua, kun keho ikääntyy? Kannustava liikuntakirja käy läpi kaikki kunnonkohotuksen osa-alueet venyttelystä ja arkiliikunnasta kestävyys- ja voimaharjoitteluun Miten keho muuttuu ikääntyessä? Kuinka muutoksia voi hidastaa tai haittoja ehkäistä liikunnan avulla? Miten harjoittelussa tulee ottaa huomioon sairaudet ja krempat? Monipuolisen ja kannustavan kirjan liikuntaohjelmien ja lukuisten käytännön neuvojen avulla onnistuvat niin kotijumppa, lenkkeily kuin kuntosaliharjoittelukin. Liikuntamotivaatiota lisäävät kanssaihmisten kertomukset siitä, miten liikunta on vaikuttanut heidän terveyteensä.

       
   

Nurmi, Antti: Tehokas kahvakuula

Tehokas kahvakuulaharjoittelu opastaa kahvakuulien tuloksia tuottavaan maailmaan mukaansatempaavasti. Kirja antaa perusteellisen rautaisannoksen harjoittelun erityispiirteistä ihmiskehon toiminnan, välineiden valinnan, perustekniikoiden, haastavampien yhdistelmätekniikoiden, sekä harjoitusohjelmien avulla.Kirjan selkeä kuvitus ja ymmärrettävät tekniikkakuvaukset sopivat ohjenuoraksi kotitreenarille, liikunnanohjaajalle, personal trainereille, kuntosaleille ja liikuntakeskuksille. Harjoitteet on sovitettavissa ikään, sukupuoleen ja lajitaustaan katsomatta kaikille kehonsa hyvinvoinnista huolehtiville. Tartu kuulaan ja tempaudu mukaan treeniin!

       
   

Aalto, Riku: Aktiiviliikkujan venyttelytekniikat

Venyttelytekniikat-kirja on venyttelyn, liikkuvuusharjoittelun ja palautumista edistävien lihashuoltotoimien pikkujättiläinen! Kirjan sydämenä on ammattilaisten laatima laaja liikepankki erilaisia staattisia ja dynaamisia, aktiivisia ja passiivisia, omatoimisia ja pareittain toteutettavia sekä toiminnallisia venytysliikkeitä. Lisäksi kirjassa käsitellään kattavasti erilaisia liikkuvuusharjoitusmenetelmiä, palautumista edistäviä lihashuoltotoimia sekä liikkuvuuden mittausmenetelmiä. Harjoitusohjelma-osiossa on omat liikkuvuusharjoitusohjelmansa eri kehonosille, eri välineillä toteutettavaksi ja erilaisiin tavoitteisiin tähtääville kuntoilijoille. Taustaksi kirjassa on käsitelty myös ihmiskehon rakennetta, liikkuvuutta rajoittavia tekijöitä sekä ryhdin ja lihastasapainon merkitystä liikkuvuuden ja hyvinvoinnin näkökulmasta.

       
   

Mosley, Michael: HIIT - pikatreeni

Kuntopyörä, portaat, juokseminen tai omapainoharjoittelu, treenaa täysillä 20 sekuntia, höllennä ja toista. Tieteellinen näyttö on vakuuttavaa: HIIT-treenistä hyötyvät niin rapakuntoiset kuin himotreenaajatkin. Treenata voi missä vain, milloin vain vaikka työvaatteissa. Korkean intensiteetin harjoittelu:- parantaa aerobista kuntoa ja kestävyyttä,- vähentää kehon rasvapitoisuutta,- vahvistaa ylä- ja alavartalon voimaa- ja parantaa insuliiniherkkyyttä. Kirja kumoaa perinteisiä käsityksiä liikunnasta ja esittää vahvat todisteet sen puolesta, että vähempikin riittää.

       
   

Jaakkola, Kaisa: Taikinasta teräkseksi

Vihdoinkin on samoihin kansiin pakattu mentaalinen sparraaja, elämäntapa- ja treeniohjeet ja ihka elävä tapauskertomus! Taikinasta teräkseksi sisältää perusteelliset ohjeet täydelliseen elämäntaparemonttiin stressinhallintaa unohtamatta. Se on konkreettinen työkalu ryhdistäytymiseen kaikille työ- tai perhe-elämän vetelöittämille vartaloille. Todistavana esimerkkinä toimii kiireinen yrittäjä ja perheenäiti Katleena Kortesuo, jonka matka taikinasta teräkseksi on dokumentoitu kirjaan elementti elementiltä.

       
   

Laakso, Kukka: Maanantaisoturit

Maanantaisoturit on opas kaikille, jotka aloittavat terveellisen elämän ja haluavat jatkaa tästä ikuisuuteen. Kirja antaa käytännölliset ohjeet ruokavaliomuutokseen ja klassiseen kahvakuulaharjoitteluun, mutta sen lisäksi se antaa paljon muutakin. Maanantaisoturit kertoo kurittomuudesta ja kurinalaisuudesta. Ehdottomuudesta, armosta, aitoudesta ja valheesta. Bataatista, piimästä, hampurilaisista, meijerivoista ja magnesiumista. Suurista liikkeistä, kahvakuulista, hiekkasäkeistä, tempauksista, työnnöistä, voimasta ja vakiopaheista. Kateudesta, laiskuudesta, itsepetoksesta ja turhamaisuudesta. Maanantaisoturi voi olla kuka tahansa 10-100-vuotias, joka tietää että koskaan ei ole liian aikaista eikä liian myöhäistä. Maanantaisoturi aloittaa tänään. Hän valitsee valon, voiman ja terveyden. Huvin ja urheilun vuoksi!

       
   

Kantaneva, Marko: Eroon makkaroista

Marko Kantaneva kannustaa uudessa kirjassaan terveellisiin elämäntapoihin ja rentoon terveyden ylläpitämiseen. Kirjan tarkoituksena on laskea terveellisen ruokavalion, laihduttamisen ja painonhallinnan aloittamisen kynnystä. Syömisen tulisi olla joka päivä stressitöntä ja luonnollista, ja liikunta pitäisi aloittaa jalat tukevasti maan pinnalla. Epärealistiset laihtumistavoitteet ja liian rajut muutokset arkeen voivat romuttaa hyvän aikeen hyvin nopeasti. Pienten tärkeiden arkisten asioiden tarkistus ja ennen kaikkea muutos riittävät mainiosti oikean ihmeen - laihtumisen ja pysyvän painonhallinnan - saavuttamiseen. Tästä kirjasta saat kannuksia syödä terveemmin ja säännöllisemmin, voida hoikemmin, pysyä normaalipainoisena ja nauttia elämästäsi monipuolisemmin kuin koskaan aiemmin.

       
   

Matikka, Leena: Flow : anna mennä ja onnistu

Flow tarkoittaa psyykkistä tilaa, jossa kaikki tuntuu onnistuvan - ihminen uppoutuu tekemiseen niin täydellisesti, että kokee sulautuvansa siihen, ja kadottaa jopa ajantajun. Kirja on tarkoitettu jokaiselle, joka haluaa ymmärtää flow-kokemusta ja flow-tilaan pääsemisen edellytyksiä liikunnassa ja urheilussa. Sanotaan, että flow-kokemukset ovat yleisiä juuri liikunnassa, koska liikuntakokemuksissa yhdistyvät mielen ja kehon tuntemukset. Flow-kokemus vahvistaa myönteisellä tavalla liikunnan harrastamista ja motivoi uusien haasteiden tavoitteluun. Psykologian dosentti Leena Matikka on tutkinut elämänlaatua ja onnellisuutta sekä erityisesti tennispelaajien ja golffareiden flow-kokemuksia. Kirjassa hän haastaa lukijat koettelemaan tutkimustuloksia ja kokemustietoa omissa liikuntaharrastuksissaan ja etsimään omia yksilöllisiä ratkaisujaan flow-tilan tavoittamisessa.

       
   

Lybeck, Baba: Habaa

Baban mielestä hänen ei ole liikunnan vuoksi tarvinnut luopua mistään; liikunnasta hän on päinvastoin saanut energiaa muuhun elämään. Kuntoiluharrastusten parissa hän on myös kohdannut lukuisia kaltaisiaan, jotka ovat hurahtaneet liikkumiseen ja saavat siitä nautintoa. Kirja sisältää tarinoita liikkumisesta, kuntoilusta ja liikkuvista ihmisistä. Se etenee tarinallisesti Baban näkökulmasta eri teemoja läpikäyden ja syventäen, asiantuntijoiden kommenteilla höystettynä. Kirja on omiaan inspiroimaan niitä, jotka pohtivat elämänmuutosta ja haaveilevat aikaisempaa liikunnallisemmasta elämästä.

       
   

Huhtiranta, Annemari: Kuntoon kuukaudessa

Kuntoon kuukaudessa vie sinut läpi kaksivaiheisen ohjelman, jonka aikana tulet huomaamaan merkittäviä positiivisia muutoksia hyvinvoinnissasi ja linjoissasi. Ohjelman aikana et ainoastaan saavuta nopeita muutoksia, vaan opit helposti tehokkaan liikunnan ja terveellisen ruokavalion perustekijät, jotka takaavat sinulle energisemmän, hoikemman ja terveellisemmän arjen. Kuntoon kuukaudessa DVD sisältää kaksi ohjelmaa: Vaihe 1 (32 min) ja vaihe 2 (48 min) sekä rentouttavan ja palauttavan venyttelyosuuden (10 min). Kirjassa on mukana treenikalenteri ja vaihe vaiheelta -ohjeet.

       

 

,Ascending ,Descending

1293424
Author: Kauhanen-Simanainen, Anne, kirjoittaja
Year: 2020
Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating
1286791
Author: Ortner, Jessica, kirjoittaja
Year: 2020
Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating
1302917
Author: Ollila, Johanna, kirjoittaja
Year: 2020
Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating
More editions/formats:
1303723
Author: Lehto, Markku, kirjoittaja
Year: 2020
Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating
1192099
Author: Kirveslahti, Kaisa, kirjoittaja
Year: 2018
Selected rating Selected rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating
1290657
Author: Aitolehti, Martina, kirjoittaja
Year: 2020
Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating
1295256
Author: Mäenpää, Kirsti, kirjoittaja
Year: 2020
Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating
1292397
Author: Carney, Scott, kirjoittaja
Year: 2020
Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating
1290565
Author: Joutjärvi, Hillevi, kirjoittaja, valokuvaaja
Year: 2020
Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating Provide rating