Proteiinipitoista ruokaa

Proteiini on erottamaton osa terveellistä ja monipuolista ruokavaliota. Se säätelee kehomme kaikkia toimintoja ja on välttämätöntä kudosten kasvulle ja korjautumiselle. Tämä kirja tutustuttaa lukijan herkullisiin ja terveellisiin aineksiin, ja neuvoo, kuinka valmistaa niistä ruokia, joissa on runsaasti proteiinia ja reilusti makua.
Kirja sisältää 50 inspiroivaa ja helppoa ohjetta. Tämän innostavan kokoelman herkulliset ateriat ravitsevat kehoa ja kohentavat hyvinvointia - mikä näkyy myös ulospäin!

         
     

Jaakkonen, Kati : Supersmoothiet: mangosta mustikkaan

Supersmoothiet - mangosta mustikkaan on kirja, joka on tehty rakkaudesta luonnosta saataviin raaka-aineisiin.
Marjat ja hedelmät, nuo luontoäidin meille kaikille tarjoamat uskomattomat vitamiininlähteet tarjoavat mahdollisuuden terveelliseen herkutteluun. Värikkäät hedelmät ja houkuttelevat marjat ovat kauniita ja ne inspiroivat erilaisiin tunnelmiin. Kirja sisältää noin 80 herkullista smoothie- ja raakamehureseptiä.

       

 

     

Kondo, Marie : KonMari: siivouksen elämänmullistava taika

Raivaa kodista turhat tavarat uskomattoman tehokkaalla KonMari-menetelmällä! Japanilainen Marie Kondo auttaa järjestämään kotisi kerralla kuntoon, vaihe vaiheelta. Kodin kaaoksen kimppuun on käytävä oikeassa järjestyksessä. Säilytettäviksi jäävät vain rakkaimmat ja tärkeimmät tavarat, ja siten siivous onnistuu kerralla ja nopeasti.
Järjestys ja turhasta roinasta vapautuminen tuovat energiaa, joka parantaa myös elämänlaatua. KonMari. Siivouksen elämänmullistava taika lisää rohkeutta minimoida elämästä negatiivisia asioita. Huonojen ihmissuhteiden, turhasta huolehtimisen ja kertyneiden kilojen aika on nyt vihdoin ohi. Kun järjestys on kerran saatu aikaan, kaaosta ei enää koskaan synny. Tämä pätee myös omaan elämään. Kuulostaako mahdottomalta? Kannattaa lukea tämä kirja.

         
     

Jaakkola, Kaisa : Hyvän olon hormonidieetti: tasapainota hormonisi, vähennä stressiä, hoida suolistoasi ja aktivoi aineenvaihduntaasi

Tasapainota hormonisi, vähennä stressiä, hoida suolistoasi ja aktivoi aineenvaihduntaasi!
Paremman hormonitasapainon avulla:
- poltat rasvaa kehosi ongelmakohdista
- voitat väsymyksen
- aktivoit aineenvaihduntaasi
- hallitset stressiä paremmin
- pääset eroon makeanhimosta ja
- näytät nuoremmalta.
Kehon pitää olla ensin terve, jotta se luopuu liiasta rasvasta. Tämän jälkeen laihtumisesta tulee helppoa: se on terveiden elämäntapojen toteuttamisen sivutuote. Lopputuloksena on kestävä painonhallinta, ei pikadieetti, jonka jälkeen kilot tulevat välittömästi takaisin. Tieteellisiin tutkimuksiin ja käytännön kokemuksiin perustuvan kirjan avulla onnistut varmasti!
Kaisa Jaakkola on Optimal Performance -valmennusyrityksen toinen perustaja, yritysten hyvinvointivalmentaja, best seller -tietokirjailija ja pienen Julius-pojan äiti. Kaisan omat hormonitoiminnan ongelmat johdattivat diplomi-insinööriksi valmistuneen naisen uudelle uralle ravitsemuksen ja hyvinvoinnin pariin.

         
     

Kovanen, Linda : Vegeä: liikkujan kasvisruokaa

Voisit voida ja jaksaa vielä paremmin!
Tämä kirja on oppaasi kohti tasapainoista ja ravitsevaa liikkujan kasvisruokavaliota. Kirja sisältää tietoa treenaajan kasvisruokavalion erityispiirteistä sekä runsaasti herkullisia kasvisruokaohjeita päivän jokaiselle aterialle. Starttaa aamusi proteiinipitoisilla letuilla, herkuttele lounaalla tempe-salaatilla ja nautiskele kahvin kanssa terveellistä protellaa...
Kaikille ruokaohjeille on yhteistä se, että ne sisältävät energiaravintoaineita optimaalisessa suhteessa, sekä tietysti paljon liikkujille tärkeitä suojaravintoaineita ja kuitua. Ruokaohjeiden yhteydessä on tietoa annosten energia- ja ravitosisällöistä, joiden pohjalta jokaisen on helppo suunnitella omia tavoitteita tukeva ruokavalio. Olet sitten voimailija, lenkkeilijä tai kiinteytymistä hakeva , saat tästä kirjasta vinkit hyvinvointiasi tukevan kasvisruokavalion koostamiseen. Vege on voimaa!
Kirjan kirjoittajalla on 17-vuoden omakohtainen kokemus kasvisruokavaliosta. Linda on koulutukseltaan kotitalousopettaja, ravintovalmentaja sekä yksilö- ja ryhmäliikuntaohjaaja.
Hiki hänellä virtaa mm. lenkkipolulla, kuntosalilla sekä kehonpainoharjoittelussa. Lindalla on oma ravinto- ja liikuntapalveluja tarjoava yritys.

         
     

Tikka, Kirsi : 30 askelta toimivaan kehoon ja mieleen

Kuinka kehittää kehoa ja mieltä 30 päivän aikana niin, että saat hyödyt siitä loppuelämäksesi. Kirja tarjoaa selkeitä ja helposti toteutettavia harjoitteita kuukauden jokaiselle päivälle, viikoittain vaihtuvilla teemoilla. Elementteinä ovat henkisen hyvinvoinnin parantaminen esim. hengitys-, rauhoittumis- ja positiivisuusharjoitteilla, fyysisen toimintakyvyn kehittäminen jokaiselle sopivilla toiminnallisen harjoittelun liikkeiden ja kehonpainoharjoittelun avulla, sekä terve suhtautuminen ravintoon.
Kirjan kirjoittajina ovat jooga- ja hyvinvointivalmentaja Kirsi Tikka ja kehonpainoharjoittelukouluttaja Jarno Härkönen.

         
     

Ojanen, Simo-Viljami : Helposti ladulle

Hiihto on koko kansan suosikkiliikuntaa. Välinekehitys ja keinolumiladut ovat tuoneet lajin kaikkien ulottuville. Hiihdon aloittaminen vuosien tauon jälkeen kannattaa tehdä oikein.
Kirja opastaa aloittelijaa varusteissa, neuvoo suksien helpon kotihuollon ja tarjoaa ohjeet tekniikkaan sekä harjoitteluun. Mukana ovat havainnollistavat kuvat.

         
     

Putkonen, Leena : Superhyvää suolistolle!: herkkävatsaisen elämä kuntoon

Hyvä olo ruokavaliolla ja vatsaystävällisillä elämäntavoilla.
Noin joka kymmenes meistä kärsii ärtyvän suolen oireyhtymästä ja vielä useampi laskee itsensä herkkävatsaiseksi. Kirja tarjoaa tutkittua tietoa viihdyttävästi ja neuvoo, miten ruokavalion ja elämäntapamuutosten avulla voi saada herkän vatsan rauhoittumaan. 

         
     

Mälkiäinen, Veli-Pekka : Mindfulness: rentoutumiseen, rauhoittumiseen ja läsnäolemisen vahvistamiseen

CD:t ja kannen opasvihko sisältävät Mindfulness menetelmän kaikki perusharjoitteet ja ohjeet joiden avulla voit harjoitella itsenäisesti. Opas sisältää lisäharjoitteita äänitteiden lisäksi sekä ohjeet kuinka edetä omassa harjoittelussa viikoittain.
CD 1
- Kehoharjoitus
- Joogaharjoitus
CD 2
- 5 minuutin harjoitus
- Tietoisen syömisen harjoitus
- Kävelyharjoitus
- 20 minuutin harjoitus
- Rakastavan asenteen ja myötätunnon harjoitus
Tämä tuote soveltuu kaikille jotka haluavat syventyä Mindfulness harjoitteluun ja vahvistaa omaa hyvinvointiaan.

         
       

Kaikki kuntosaliharjoittelusta

Kirja sisältää nimensä mukaisesti kaiken oleellisen tiedon, jonka tarvitset kehittääksesi kehostasi voimakkaamman, lihaksikkaamman, kiinteämmän ja suorituskykyisemmän. Kirja sisältää muhkean lukupaketin ihmiskehon rakenteesta ja toiminnasta, lihaskuntoharjoittelun perusteista sekä erikoistekniikoista, treenaamista ja palautumista tukevasta ravitsemuksesta ja lisäravinteista sekä tuloksekkaan harjoittelun ohjelmoinnista. Valtava liikepankki sekä liike- ja ohjelmavariaatiot eri tavoitteisiin tähtääville harjoittelijoille ovat kirjan toiminnallista ja helposti käytäntöön vietävää antia. Lisäksi kirja sukeltaa erilaisten harjoitusmenetelmien ja tehokeinojen maailmaan. Tämä kirja ei ole suunnattu aloittelijoille, vaan niille, jotka haluavat tietää enemmän, harjoitella optimaalisemmin sekä saavuttaa parempia tuloksia lihaskuntoharjoittelulla! Kirja on tarkoitettu liikunnan, terveyden ja hyvinvointialan ammattilaisille, opiskelijoille sekä tavoitteellisille kuntoilijoille syventäväksi treenikirjaksi sekä harjoitusliikepankin laajennuspaketiksi. Kirja on myös mainio hakuteos esimerkiksi fysioterapeutille, liikunnanopettajalle, ryhmäliikunnanohjaajalle sekä personal trainerille.

         
     

Billmark, Mats : Elä enemmän, stressaa vähemmän

Hyvän elämän avaimet, tässä ja nyt Mats ja Susan Billmarkin uraauurtava bestseller läsnäolon ja hetkessä elämisen taidosta.Elä enemmän, stressaa vähemmän avaa havainnollisesti kommunikaation tärkeyttä ihmissuhteissa, muutoksen merkitystä ihmisenä kasvamisessa ja tietoisen läsnäolon vaikutusta mielenrauhaan, iloon ja hyvään oloon. Kirja on ollut Ruotsissa vuoden 2015 yllätysbestseller."Jokainen meistä on joskus kokenut hetken, jolloin kaikki tuntuu loksahtavan paikoilleen; koemme muutaman silmänräpäyksen ajan tyyneyttä ja sisäistä rauhaa ja haluamme jäädä tuohon tilaan Tiedät epäilemättä mitä tarkoitamme - muutama sekunti täydellistä rakkauden ja ilon tunnetta yhdessä lastesi, kumppanisi tai lemmikkisi kanssa, tai vaikkapa yksin luonnossa kulkiessasi. Tuollaisena hetkenä olet saanut pienen maistiaisen tietoisesta läsnäolosta."Susan ja Mats Billmark on ruotsalainen pariskunta, joka päätti julkaista omilla säästöillään opaskirjan kaikille stressistä ja murehtimisesta kärsiville. Kirjasta tuli valtava bestseller, ja sitä on myyty pelkästään Ruotsissa muutaman kuukauden aikana yli 100 000 kappaletta. Sekä Mats että Susan ovat kokeneet päivätyössään burnoutin, ja nykyään työskentelevät vapaina kirjoittajina ja kouluttajina.

         
     

Rinne, Outi : Mielekkäät eväät: ruokaa hyvälle mielelle

Ruokaa, josta tulee hyvä mieli.
Ruoan ja mielialan yhteys on kiistämätön: verensokerivuoristorata aiheuttaa kiukunpuuskia, täysipainoinen ateria taas hellii niin vatsaa kuin mieltäkin. Voiko itsensä syödä iloiseksi? Mitä on aivoruoka? Mikä ruoka pitää virkeänä? Ja ennen kaikkea: miten kokata hyvän mielen eväät itse?
Mielekkäät eväät on matka mielen hyvinvointiin keittiön kautta. Teos tarjoaa helposti sulavassa muodossa tuhtia tietoa hyvän mielen ravinnosta unohtamatta houkuttelevia reseptejä. Bataattipannukakut, linssivesimelonisalaatti, inkivääri-porkkanakeitto, avokadorisotto, chili-tomaattisuklaakakku - kirjan herkuista tulee hyvälle tuulelle, virtaa riittää ja ajatukset juoksevat vikkelästi. Tarjolla on myös vinkkejä verensokerin hallintaan, ruoansulatuksen edistämiseen ja pahan mielen ruokien välttämiseen.
Outi Rinne (s. 1969) on ravintoon ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin erikoistunut psykologi, valmentaja ja työnohjaaja, joka työskentelee ajoittain myös kokkina. Rinne kouluttaa ja kirjoittaa ravinnosta ja mielen hyvinvoinnista sekä järjestää aiheesta koulutuksia. Outi Rinne tuli tunnetuksi suositusta Keittiökameleontti- blogista ja Raakaruoka-aika!-kirjasta, josta on ilmestynyt jo neljä painosta.

         
     

Juokse! : parempaan kuntoon nopeasti ja helposti 

Tervetuloa JUOKSE! Parempaan kuntoon nopeasti ja helposti -kirjan pariin!
Ehkä et ole juossut sitten koulun liikuntatuntien tai ehkä olet käynyt lenkillä silloin tällöin ja haluat nyt kiristää juoksuohjelmasi tahtia. Onpa lähtötasosi mikä tahansa, tämä kirja opastaa sinua juoksemisen kaikilla osa-alueilla. Kirjasta saat rutkasti vinkkejä aina kengännauhojen solmimisesta kilpailupäivän valmistautumiseen saakka.
Kirjan tarjoamien tekniikkaohjeiden ja työvälineiden avulla saat kaiken irti juoksuharjoittelustasi. Tämä kirja on kuin oma korvaamaton ja innostava juoksuvalmentajasi!